ספוגים
ספוגים אקוסטיים
                                            ספוג
דף הבית >> מאמרים

סוגי ספוגים לריפוד ומזרנים

ספוג הוא מילה כללית עממית עבור חומר פלסטי מוקצף שבהגה המקצועית נקרא גם פוליאוריטן מוקצף, הספוג וסוגיו עליו נסביר במאמר זה שייך לפלח זה בענף הספוג אשר לו ענפים רבים של אותו חומר מוקצף במרכיבים שונים כמו הפלציב, הממו ספוג, והגומי לסוגיו.
במאמר זה נסקור חלק מסוגי הספוג המשמשים במיוחד בענף הריפוד, המושב, והמזרונאות. 


ספוג לבן

ספוג לבן הוא הספוג הסטנדרטי המשמש רבות בענפי הריפוד והמזרנים, ספוג זה מגיע במשקל ודחיסות נמוך יחסית כאשר מדובר ב 18 ק"ג לכל מטר מעוקב. המספר המופיע אחרי צבע הספוג מצביע על רמת המשקל של אותו ספוג ולכן גם מציין את דחיסותו. ספוג כבד יותר יהיה מן הסתם דחוס יותר. הספוג הלבן 18 ישמש היטב לשימושים שאינם אינטנסיביים ויתאים יותר לשכיבה ושינה ופחות לישיבה בגלל חוסר הדחיסות הגורמת לו לעבד את צורתו בעת לחץ חוזר ונשנה. כאשר שוכבים הלחץ מתחלק טוב יותר מאשר בעת ישיבה חדה. 
בשנים האחרונות ועם הדרישה לספוג עמיד יותר שישמש למושבים, משחקים וכו' פותח ספוג לבן 27 שכמו שכתבנו לעיל משקלו לכל מ"ק הינו 27 ק"ג מה שהופך אותו לספוג עמיד הרבה יותר ודחוס יותר.
לגבי צבע הספוג המשתנה - ספוג בצורתו המקורית בעת היציקה הינו לבן. הפיגמנט אשר מוכנס לתוך הספוג בא כדי להבדיל בין סוגי הספוג השונים, דחיסותם ומשקלם.


ספוג כחול

הספוג הכחול 33 הוא ספוג ברמת דחיסות גבוהה יחסית ונחשב כספוג עמיד מאד וכבד יחסית לספוג הלבן. הספוג הכחול קנה לו שם של ספוג אהוב במיוחד ורבים משתמשים בו במיוחד בייצור מזרנים יחסית איכותיים. נחזור ונאמר כי צבעו של הספוג אינו אלא פיגמנט המוכנס בתהליך הערבוב טרם היציקה בכדי להבדיל בין סוגי הספוג. משקלו של הספוג הכחול הינו 33 ק"ג למ"ק וכן הרכבו הכימי שונה, מה שיוצר ספוג יחסית קשה, אך גמיש, ונעים לשכיבה. ייתרונו הנוספת של הספוג הכחול היא העמידות שלו. ספוג כחול יחזיק מעמד משך שנים בשימוש נכון תוך שמירה על ציפוי בד שלם ואיכותי.

ספוג סגול

במשך השנים בתהליך ייצור הספוג הגיע דרישה לספוג אשר יהיה איכותי, דחוס היטב, ורך. הצורך נוצר במיוחד עבור אלו המבקשים את הישיבה הרכה על מערכת הסלון כך שתווצר תחושה של שקיעת ערסל. במיוחד עבור תכונות אלו פותח הספוג הסגול, ספוג רך למדי אך עם זאת איכותי ודחוס אשר יחזיק מעמד שנים ויהווה חלופה לאילו שאינם אוהסים את התחושה הקשה של המזרנים והמושבים. הספוג הסגול הוא יקר במקצת ביחס לשאר מפני תהליך הייצור וחומר הגלם היקר שמשמש להפקתו.

ספוג צהוב SK

רבים טועים וחושבים כי הספוג הצהוב הוא הספוג הפשוט ביותר ולכן גם הזול ביותר, למעשה קיימים מספר סוגי ספוג צהוב בדרגות קושי ודחיסות שונים לחלוטין אחד מן השני. הספוג צהוב מסוג SK הוא הספוג האיכותי ביותר הקיים מסוגי הספוג שסקרנו קודם והוא הספוג במשקל הכבד ביותר כ 40 ק"ג לכל מטר מעוקב. ספוג קשה למדאי אך גמיש ונעים לישיבה ושכיבה, עמיד מאד, וכמובן איכותי ביותר, כבר במגע הראשוני ניתן להבחין בצפיפות הנהדרת של ספוג זה ולא לחינם הוא נחשב לספוג מועדף במערכות סלון יקרתיות.


רגע רגע לפני שקונים מזרן, צריך לקרוא את המאמר הזה

35 שנה שאנחנו מוכרים מזרנים בחנות שלנו ברח' הרצל 75 ת"א, 35 שנה בהם שמענו כל דרישה, בקשה, רעיון או דעה בקשר למזרנים. יש שאוהבים אותם רכים ומלטפים, יש שיעדיפו קשים כאבן, גדולים ועבים, דקים ומינימליסטיים, עם חומרים אקזוטיים ומערכות קפיצים מבודדות או פשוטים מספוג לבן (כמו של הצבא). דבר אחד בטוח, ואת המיתוס הזה אנחנו, ב   החלטנו לשבור אחת ולתמיד. מזרנים הם אינם פסגת הטכנולוגיה כפי שאולי חלק מהיצרנים \ סוחרים מנסים למכור לכם. מזרנים הם ברובם המוחלט שילוב של מערכות ספוג וקפיצים, ביחד או לחוד, משולבים ביניהם בכל מיני ווריאציות.
שלא תטעו בדברינו, ישנו הבדל מהותי בין מזרן אחד למשנהו, איכותו, רמת הקושי, ואיכות החומרים הכן גורמים להבדלים משמעותיים ביותר (וגם ויזואליים) בין המזרנים, אך הניסיון לנסות ולומר כי למזרן ישנם מערכות סופר טכנולוגיות שלפעמים קשה לבטא את שמם, איך נאמר, בלשון רכה, מעצבן אותנו!
לא מרכזי בריאות, ולא שכבות אנטיסטטיים, לא מזרנים עם אנרגיות ולא אלוורה למניעת אלרגיות. פשוט אין דברים כאלו וכל מי שאומר אחרת מנסה לגזור קופון על חוסר ההבנה שלכם. מזרנים לדעתנו צריכים להיות בשילוב האולטימטיבי בין סוגי החומרים השונים, כל חומר ותכונתו, ובשורה התחתונה, מזרנים צריכים להיות, נ ו ח י ם לדעת האדם שמנסה אותם.
לכן כעת אחרי ששברנו את המיתוס הראשון, שאף אחד לא באמת בנה את המזרן שיעיף אתכם לחלל (NASA...)
נשבור מיתוס נוסף ונאמר בצורה גסה, כמעט 90% מהמזרנים בישראל מיוצרים ע"י 3 המפעלים היחידים שמייצרים ספוג, וכולם קונים מאותם מפעלים את חומרי הגלם שאיתם הם מרכיבים את המזרנים שלהם. ולכן יש כל כך הרבה שמות של מזרנים שמסתובבים בשוק, רובם ככולם הגיעו בסופו של דבר מאותו מפעל שמייצר את חומר הגלם, אלא  שהורכבו ע"י ספקים שונים שנתנו להם שמות שונים וכך נוצרו מאות סוגים ושמות של מזרנים בשוק.
כן, כן, תתפלאו, אבל גם החברות הגדולות ביותר, עם השמות הגדולים ביותר, שמפרסמות את המזרנים שלהם במאות אלפי שקלים, גם הם מרכיבים את המזרנים שלהם מאותם חומרי גלם, של אותם המפעלים שמייצרים ספוג.

 

אנחנו ב  מאמינים בשקיפות מלאה, ולכן החלטנו להביא לכם את המזרנים הטובים ביותר לדעתנו, עם שילוב החומרים האולטימטיבי, ובשקיפות מלאה, מיד לאחר שם המזרן לכתוב לכם בדיוק ממה אותו מזרן עשוי, מהם החומרים המרכיבים אותו, ובאיזה טכנולוגיה הוא מיוצר. וכמו שאמרנו בתחילת המאמר, החשוב ביותר בבחירת מזרן היא נוחות המשתמש, כי כל אחד אוהב אחרת ולכן כדאי לבוא ולנסות את המזרן שלכם במחסן ברח' ברצל 75 ת"א.  תמיד ניתן לעבור לדף הספוגים ולקרוא על כל חומר גלם בנפרד (למי שאוהב להתעמק).


ספוג  ספוגים אקוסטים . . .